Als één team streven we er in het UZA continu naar om aan alle patiënten voortdurend topklinische zorg, veilige zorg en patiëntvriendelijke zorg te leveren. Het UZA staat dan ook voor een cultuur van continue kwaliteitsverbetering en werkt hieraan via verschillende kwaliteitsprojecten en verbeteracties.
De verbeterprojecten worden opgestart vanuit het veiligheidsmeldsysteem ‘UZA meldt en leert’, klachten, tevredenheidsmetingen, verbeteropportuniteiten...
We stellen hieronder graag enkele gerealiseerde verbeterintiatieven voor.
Wenst u meer info over verbeteracties of wil u zelf een verbetersuggestie doen? Stuur dan een mailtje naar kwaliteit [at] uza [dot] be of bel naar +32 (0)3 821 20 62 (kwaliteitscoördinator Ingrid Roosen).
Het kan bijvoorbeeld gaan om suggesties die het comfort van de patiënt verbeteren, suggesties om de opvang na een ernstig ongeval voor u en uw familie te verbeteren, tips om de informatiedoorstroming in het ziekenhuis te verbeteren, aanwijzingen om de veiligheid van onze zorgverlening te verhogen ... Uw verbetersuggestie wordt intern besproken en geëvalueerd in functie van haalbaarheid en meerwaarde voor de patiënt. Zo mogelijk bezorgen we u feedback, zonder ons evenwel te engageren om deze verbetersuggestie ook door te voeren.