UZA@ home, jouw digitale kompas

UZA@ home, jouw digitale kompas

EN | FR

Het patiëntenportaal van het UZA ondersteunt en begeleidt je tijdens je zorgtraject in ons ziekenhuis. Volg online alle stappen van je behandelings- en herstelproces op samen met onze zorgverleners. Hou op regelmatige basis je parameters bij, lees alle informatie na wanneer jou dat past en bereid je ziekenhuisbezoek optimaal voor vanop afstand.

Download de 'UZA@ home' app

  

Wat kan je doen in UZA@ home?

NIEUW! 

Geef je maaltijdkeuze door bij opname

Verblijf je meerdere dagen in het UZA? Dan kan je je maaltijden zelf digitaal samenstellen via UZA@ home en kies je wat jij het liefste eet. Zo gaan we als ziekenhuis ook duurzamer om met voeding.

Lees hier hoe je dat doet of vraag de zorgkundige op de afdeling je hierbij te helpen.

 

Kijk je medisch dossier in

Via UZA@ home kan je zelf op elk moment je medisch dossier inlezen. Alle gegevens zoals laboresultaten, documenten en allergieën geregistreerd vanaf 21 juli 2021 vind je hierin terug. Je kan zelf het deel van jouw dossier inlezen dat voor jou goed interpreteerbaar is. Je zorgverlener ziet nog een meer uitgebreide versie van je dossier. Laat onze zorgverleners weten als informatie onjuist of onvolledig is. Zo bouwen we samen aan jouw geïntegreerd dossier.

Kan ik het medisch dossier van mijn kind inkijken? Ja, als ouder of voogd kan je het medisch dossier van je kind inkijken. Lees hier hoe je je kind aanmeldt op UZA@home.

Beheer je afspraken

Bekijk via UZA@ home welke raadplegingen voor jou gepland staan. Lees ook na hoe je je kan voorbereiden op je afspraak. Geplande opnames en dagopnames zijn in deze versie van de UZA@ home nog niet meegenomen in het overzicht. 


Voor de dienst kindergeneeskunde kan je nu al online je afspraak boeken.

  • Let op dat je de afspraak steeds boekt op het account van je kind. Na het boeken, ontvang je een bevestigingsmail. 
  • Raadplegingen op de dienst kindergeneeskunde kan je ook online annuleren. Geplande onderzoeken of ingrepen via kindergeneeskunde annuleer je telefonisch via +32 3 821 32 51 (je zal zien dat je deze niet online kan annuleren). 

Heb je een afspraak op een andere medische dienst? Dan maak, verander of annuleer je je afspraak nog steeds telefonisch via de medische dienst. Binnenkort zal online afspraken boeken voor steeds meer diensten beschikbaar worden. 

Digitale thuisopvolging

Wanneer je zorgverlener voor jou telemonitoring opstart, kan je per dag dagboeken, vragenlijsten en vitale parameters doorgeven via toestellen die verbonden zijn met UZA@ home. Die data wordt rechtstreeks doorgestuurd naar UZA@ home waardoor je zorgverlener op afstand je gezondheidstoestand kan opvolgen. Je kan zo in je vertrouwde omgeving verblijven onder continu toezicht van een medisch team.

Hulp nodig? 

Neem voor technische bijstand contact op met het UZA@ home support team via support [dot] uzaathome [at] uza [dot] be. Ons support team is beschikbaar op weekdagen van 9:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 17:00 uur. 

Je kan ook terecht bij de UZA@ home helpdesk in de inkomhal om de app te installeren. Deze fysieke helpdesk is beschikbaar op weekdagen van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur.

Veelgestelde vragen (FAQ)

Lees hier veelgestelde vragen terug over het gebruik van UZA@home.

 

Gebruiksvoorwaarden en privacy

Je zorgverlener nodigt je uit een account te maken op het patiëntenportaal UZA@ home. Door het aanmaken van een account bevestig je dat het UZA via het UZA@ home-platform gegevens met jou, als patiënt, mag delen. Gegevens die jij, als patiënt, via het platform deelt, mag het UZA verwerken zoals andere gegevens in het kader van de zorg die het UZA aan jou, als patiënt, biedt. Lees de volledige privacyverklaring van het UZA hier na. Voor meer info en vragen kan je terecht bij dpo [at] uza [dot] be

Laatst aangepast: 15 Mei 2023
Auteur(s):