Het patiëntenportaal van het UZA ondersteunt en begeleidt je tijdens je zorgtraject in ons ziekenhuis. Volg online alle stappen van je behandelings- en herstelproces op samen met onze zorgverleners. Hou op regelmatige basis je parameters bij, lees alle informatie na wanneer jou dat past en bereid je ziekenhuisbezoek optimaal voor vanop afstand.
Ontving je een sms met een unieke boxcode? Gebruik deze code om je aan te melden op UZA@ home.
Heb je binnenkort een raadpleging of opname in het UZA, dan check je je vooraf in via UZA@ home. Door je online in te checken, voorkom je wachtrijen en stroom je vlot door om je aan te melden voor je afspraak. Je werkt zo ook mee aan de veiligheid van jezelf, onze medewerkers en andere patiënten. Ondervind je toch problemen met het online inchecken? Geen nood, dan kan je nog steeds ter plekke inchecken in het ziekenhuis.
Hoe check ik online in?
Zijn de antwoorden die je op de vragenlijst gaf nadien toch nog gewijzigd? Neem dan meteen contact op met je arts.
Vlot en veilig door het UZA: enkele maatregelen uitgelicht
Vindt jouw raadpleging niet in het ziekenhuis plaats, maar via een teleconsultatie, dan kan je via UZA@ home inbellen.
1. Als je teleconsultatie ingepland wordt, ontvang je een sms met een boxcode. Lees hier hoe je je aanmeldt op UZA@ home.
2. 15 minuten voor je afspraak ontvang je een sms om je teleconsultatie te openen via UZA@ home.
3. Klik in UZA@ home op ‘Open gesprek’ om in te bellen.
4. Klik op ‘Click to Start Video Chat’ om je camera op je smartphone, tablet of computer aan te zetten.
5. Wacht tot je zorgverlener deelneemt aan het gesprek.
6. Is het gesprek gedaan? Klik op ‘Gesprek Verlaten’.
Neem voor technische bijstand contact op met het UZA@ home support team via support [dot] uzaathome [at] uza [dot] be. Ons support team is beschikbaar op weekdagen van 9:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 17:00 uur.
Tussen 12:00 en 13:30 merken we dat heel wat patiënten actief zijn op UZA@ home. Hierdoor kan je vertraging ondervinden bij het aanmelden. De 6-cijferige code die je nodig hebt om in te loggen, kan dan op zich laten wachten. We doen ons uiterste best dit zo snel mogelijk te verhelpen. Mocht het aanmelden niet meteen lukken, probeer dan graag nog eens op een later tijdstip.
Je zorgverlener nodigt je uit een account te maken op het patiëntenportaal UZA@ home. Door het aanmaken van een account bevestig je dat het UZA via het UZA@ home-platform gegevens met jou, als patiënt, mag delen. Gegevens die jij, als patiënt, via het platform deelt, mag het UZA verwerken zoals andere gegevens in het kader van de zorg die het UZA aan jou, als patiënt, biedt.
Lees de volledige privacyverklaring van het UZA hier na. Voor meer info en vragen kan je terecht bij dpo [at] uza [dot] be.
Neem eerst de gebruiksvoorwaarden en privacy onderaan door voor je een account op UZA@ home aanmaakt.