Coronavirus COVID-19

Informatie voor patiënten en bezoekers
Meer details Meer details

UZA@ home, het patiëntenportaal van het UZA

UZA@ home, het patiëntenportaal van het UZA

EN | FR

Gebruiksvoorwaarden en privacy

Je zorgverlener nodigt je uit een account te maken op het patiëntenportaal UZA@ home. Door het aanmaken van een account bevestig je dat het UZA via het UZA@ home-platform gegevens met jou, als patiënt, mag delen. Gegevens die jij, als patiënt, via het platform deelt, mag het UZA verwerken zoals andere gegevens in het kader van de zorg die het UZA aan jou, als patiënt, biedt. Lees de volledige privacyverklaring van het UZA hier na. Voor meer info en vragen kan je terecht bij dpo [at] uza [dot] be

Wat is UZA@ home?                                                                                                                         

Het patiëntenportaal van het UZA ondersteunt en begeleidt je tijdens je zorgtraject in ons ziekenhuis. Volg online alle stappen van je behandelings- en herstelproces op samen met onze zorgverleners. Hou op regelmatige basis je parameters bij, lees alle informatie na wanneer jou dat past en bereid je ziekenhuisbezoek optimaal voor vanop afstand.

Hoe meld ik me aan op UZA@ home?

Om je een eerste keer aan te melden op UZA@ home, ontvang je vooraf een sms van het UZA.

  1. Klik hier om een account aan te maken.
  2. Kies 'Aanmelden met eHealth'.
  3. Meld je aan met een digitale sleutel (bv. eID-kaartlezer of itsme®-app). Daarmee heb je de garantie dat je gegevens maximaal beschermd zijn.
  4. Je bent nu aangemeld op UZA@ home.
 

Bereid je raadpleging of opname voor: check online in via UZA@ home

Heb je binnenkort een raadpleging of opname in het UZA, dan check je je vooraf in via UZA@ home. Door je online in te checken, voorkom je wachtrijen en stroom je vlot door om je aan te melden voor je afspraak. Je werkt zo ook mee aan de veiligheid van jezelf, onze medewerkers en andere patiënten. Ondervind je toch problemen met het online inchecken? Geen nood, dan kan je nog steeds ter plekke inchecken in het ziekenhuis.

Hoe check ik online in?

  1. Twee dagen voor je afspraak ontvang je een sms. Lees hier hoe je je aanmeldt op UZA@home.
  2. Er zal twee dagen voordien ook een vragenlijst voor je open staan op UZA@ home.
  3. Vul deze vragenlijst in om je online in te checken.
  4. Je ontvangt een bevestiging via je UZA@ home inbox.
  5. Volg de instructies op je bevestigingsbericht.

Zijn de antwoorden die je op de vragenlijst gaf nadien toch nog gewijzigd? Neem dan meteen contact op met je arts.

Ontdek hier alle maatregelen die het UZA neemt om jouw veiligheid en die van onze medewerkers te garanderen.

Ik heb een teleconsultatie via UZA@home

Vindt jouw raadpleging niet in het ziekenhuis plaats, maar via een teleconsultatie, dan kan je via UZA@ home inbellen.

1. Als je teleconsultatie ingepland wordt, ontvang je een sms met een boxcode. Lees hier hoe je je aanmeldt op UZA@ home.
2. 15 minuten voor je afspraak ontvang je een sms om je teleconsultatie te openen via UZA@ home.
3. Klik in UZA@ home op ‘Open gesprek’ om in te bellen. 

4. Klik op ‘Click to Start Video Chat’ om je camera op je smartphone, tablet of computer aan te zetten.  
5. Wacht tot je zorgverlener deelneemt aan het gesprek.
6. Is het gesprek gedaan? Klik op ‘Gesprek Verlaten’.

Hulp nodig?

Aanmelden met een digitale sleutel

  • Patiënten tussen 0 en 5 jaar kunnen zich voorlopig nog niet digitaal aanmelden in UZA@ home. Zij kunnen zich voor hun afspraak samen met hun begeleider aanmelden aan de kiosken in de inkomhal van het UZA.
  • Patiënten tussen 6 en 11 jaar kunnen zich aanmelden met hun kids-ID of andere sleutel (excl. Itsme®-app).
  • Patiënten tussen 12 en 17 jaar kunnen zich aanmelden met hun eID of andere sleutel (excl. Itsme®-app).
  • Buitenlandse patiënten (zonder Belgisch rijksregisternummer) kunnen voorlopig niet digitaal aanmelden in UZA@ home. Zij kunnen zich voor hun afspraak aanmelden aan de kiosken in de inkomhal van het UZA. Heb je als buitenlandse patiënt al een UZA@ home-account? Dan kan je nog steeds je account bekijken met de unieke boxcode die je kreeg toen je voor het eerst inlogde. Vraag indien nodig hulp hierbij via support [dot] uzaathome [at] uza [dot] be
Ondervind je problemen om aan te melden met een digitale sleutel, neem contact op met de helpdesk van eHealth via support [at] ehealth [dot] fgov [dot] be of +32 (0)2 788 51 55 (ma-vr: 7 - 20 uur).

Aanmelden met een digitale sleutel: veelgestelde vragen (FAQ)

Technische problemen met UZA@ home

Neem voor technische bijstand contact op met het UZA@ home support team via support [dot] uzaathome [at] uza [dot] be. Ons support team is beschikbaar op weekdagen van 9:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 17:00 uur. 

Deze informatie werd laatst aangepast op donderdag 04 maart 2021 - 11:03
Auteur(s): Team

Gebruiksvoorwaarden en privacy

Neem eerst de gebruiksvoorwaarden en privacy door voor je een account op UZA@ home aanmaakt.