Coronavirus COVID-19

Informatie voor UZA-patiënten en bezoekers | Reserveer hier een afspraak voor een PCR-test
Meer details Meer details

UZA@ home, het patiëntenportaal van het UZA

UZA@ home, het patiëntenportaal van het UZA

EN | FR

Gebruiksvoorwaarden en privacy

Je zorgverlener nodigt je uit een account te maken op het patiëntenportaal UZA@ home. Door het aanmaken van een account bevestig je dat het UZA via het UZA@ home-platform gegevens met jou, als patiënt, mag delen. Gegevens die jij, als patiënt, via het platform deelt, mag het UZA verwerken zoals andere gegevens in het kader van de zorg die het UZA aan jou, als patiënt, biedt. Lees de volledige privacyverklaring van het UZA hier na. Voor meer info en vragen kan je terecht bij dpo [at] uza [dot] be

Wat is UZA@ home?                                                                                                                         

Het patiëntenportaal van het UZA ondersteunt en begeleidt je tijdens je zorgtraject in ons ziekenhuis. Volg online alle stappen van je behandelings- en herstelproces op samen met onze zorgverleners. Hou op regelmatige basis je parameters bij, lees alle informatie na wanneer jou dat past en bereid je ziekenhuisbezoek optimaal voor vanop afstand.

Welke voordelen biedt UZA@ home jou nu al?

Kijk je medisch dossier in

Via UZA@ home kan je zelf op elk moment je medisch dossier inlezen. Je vindt hier o.a. je laboresultaten, documenten en allergieën in terug. Laat onze zorgverleners weten als informatie onjuist of onvolledig is. Zo bouwen we samen aan jouw geïntegreerd dossier.

Je kan zelf het deel van jouw dossier inlezen dat voor jou goed interpreteerbaar is. Je zorgverlener ziet nog een meer uitgebreide versie van je dossier.

Bereid je ingreep of raadpleging voor

Vul voor je (preoperatieve) raadpleging online al een vragenlijst in die peilt naar je gezondheidstoestand. Zo kunnen jij en je zorgverlener zich optimaal voorbereiden op je raadpleging of ingreep. Dien je een preoperatieve vragenlijst in te vullen? Dan ontvang je vooraf een uitnodiging via e-mail om de vragenlijst in te vullen via UZA@ home.

Een overzicht van je afspraken

Bekijk via UZA@ home welke raadplegingen en ingrepen voor jou gepland staan. Lees ook na hoe je je kan voorbereiden op je afspraak.

Tele- en videoconsultatie

Raadplegingen die niet in het ziekenhuis plaats hoeven te vinden, kunnen via een tele- of videoconsult verlopen. Geen overvolle wachtzalen en het bespaart je een rit naar het UZA. Lees hieronder hoe je inbelt op een tele- of videoconsultatie (onder 'veelgestelde vragen').

Telemonitoring 

Je kan tot meermaals per dag vitale parameters doorgeven via toestellen die verbonden zijn met UZA@ home. De data wordt rechtstreeks doorgestuurd naar UZA@ home waardoor je zorgverlener op afstand je gezondheidstoestand kan opvolgen. Je kan zo in je vertrouwde omgeving verblijven onder continu toezicht van een medisch team.

Bereid je raadpleging of opname voor: check online in via UZA@ home

Heb je binnenkort een raadpleging of opname in het UZA, dan check je je vooraf in via UZA@ home. Door je online in te checken, voorkom je wachtrijen en stroom je vlot door om je aan te melden voor je afspraak. Je werkt zo ook mee aan de veiligheid van jezelf, onze medewerkers en andere patiënten. Ondervind je toch problemen met het online inchecken? Geen nood, dan kan je nog steeds ter plekke inchecken in het ziekenhuis.

Hoe check ik online in?

  1. Twee dagen voor je afspraak ontvang je een sms. Lees hieronder hoe je je aanmeldt op UZA@home (onder veelgestelde vragen).
  2. Er zal twee dagen voordien ook een vragenlijst voor je open staan op UZA@ home.
  3. Vul deze vragenlijst in om je online in te checken.
  4. Je ontvangt een bevestiging via je UZA@ home inbox.
  5. Volg de instructies op je bevestigingsbericht.

Zijn de antwoorden die je op de vragenlijst gaf nadien toch nog gewijzigd? Neem dan meteen contact op met je arts.

Ontdek hier alle maatregelen die het UZA neemt om jouw veiligheid en die van onze medewerkers te garanderen.

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik me aan op UZA@ home?

Om je een eerste keer aan te melden op UZA@ home, ontvang je vooraf een sms van het UZA.

  1. Klik hier om een account aan te maken.
  2. Kies 'Aanmelden met eHealth'.
  3. Meld je aan met een digitale sleutel (bv. eID-kaartlezer of itsme®-app). Daarmee heb je de garantie dat je gegevens maximaal beschermd zijn.
  4. Je bent nu aangemeld op UZA@ home.

Hoe meld ik mijn kind (< 18 jaar) aan op UZA@ home?

Om je kind een eerste keer aan te melden op UZA@ home, ontvang je vooraf een sms van het UZA.

  1. Klik hier om een account aan te maken.
  2. Kies 'Aanmelden met eHealth'.
  3. Meld je aan met de digitale sleutel van je kind, de KidsID, en een kaartlezer.
  4. Je bent nu aangemeld op het UZA@ home account van je kind.

Nieuwe optie: 

  1. Klik hier om een account aan te maken.
  2. Kies 'Aanmelden met eHealth'.
  3. Als ouder of voogd van een minderjarig kind kan je ook met je eigen eID of Itsme®-app aanmelden op het profiel van je kind/mandaatgever. Hierbij volg je de procedure alsof je voor jezelf inlogt.
  4. Geef in de keuzemenu aan dat je inlogt voor je minderjarig kind.
  5. Je bent nu aangemeld op het UZA@ home account van je kind.

Ik ondervind problemen om me aan te melden met een digitale sleutel (eHealth).

  • Patiënten tussen 0 en 5 jaar kunnen zich voorlopig nog niet digitaal aanmelden in UZA@ home. Zij kunnen zich voor hun afspraak samen met hun begeleider aanmelden aan de kiosken in de inkomhal van het UZA.
  • Patiënten tussen 6 en 11 jaar kunnen zich aanmelden met hun kids-ID of andere sleutel (excl. Itsme®-app).
  • Patiënten tussen 12 en 17 jaar kunnen zich aanmelden met hun eID of andere sleutel (excl. Itsme®-app).
  • Buitenlandse patiënten (zonder Belgisch rijksregisternummer) kunnen niet digitaal aanmelden in UZA@ home via eHealth, maar moeten ter plekke in het UZA een informed consent (IC) ondertekenen om digitaal toegang te krijgen met een boxcode. Vraag meer info op het medisch sercetariaat van de dienst. 
Ondervind je problemen om aan te melden met een digitale sleutel, lees veelgestelde vragen over aanmelden met een digitale sleutel na of neem contact op met de helpdesk van eHealth via support [at] ehealth [dot] fgov [dot] be of +32 (0)2 788 51 55 (ma-vr: 7 - 20 uur).

Hoe meld ik me aan met Itsme®?

Ik ben de pincode van mijn eID verloren.

De pincode van je eID verloren? Raadpleeg de info op www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/aanvraag-pincode/.

Ik heb een tele- of videoconsultatie via UZA@ home.

Vindt jouw raadpleging niet in het ziekenhuis plaats, maar via een teleconsultatie, dan kan je via UZA@ home inbellen.

1. Als je teleconsultatie ingepland wordt, ontvang je een sms met afspraakdetails. Lees hier hoe je je aanmeldt op UZA@ home.
2. 15 minuten voor je afspraak ontvang je een sms om je teleconsultatie te openen via UZA@ home.
3. Klik in UZA@ home op ‘Open gesprek’ om in te bellen. 

4. Klik op ‘Click to Start Video Chat’ om je camera op je smartphone, tablet of computer aan te zetten.  
5. Wacht tot je zorgverlener deelneemt aan het gesprek.
6. Is het gesprek gedaan? Klik op ‘Gesprek Verlaten’.

Technische problemen met UZA@ home

Neem voor technische bijstand contact op met het UZA@ home support team via support [dot] uzaathome [at] uza [dot] be. Ons support team is beschikbaar op weekdagen van 9:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 17:00 uur. 

Laatst aangepast: 18 oktober 2021
Auteur(s):

Gebruiksvoorwaarden en privacy

Neem eerst de gebruiksvoorwaarden en privacy door voor je een account op UZA@ home aanmaakt.