Kwaliteit in het UZA

Kwaliteit in het UZA

Innovatieve, kwaliteitsvolle en veilige zorg leveren voor en samen met elke patiënt en zijn familie, dat is voor het UZA prioriteit nummer één.

Om dit te realiseren werd een cultuur van voortdurend verbeteren uitgebouwd. Een cultuur waarin elke UZA medewerker kritisch kijkt naar het functioneren van de organisatie en verbeteropportuniteiten gaat identificeren en realiseren. Dit kan gaan over zeer kleine verbetermogelijkheden tot grotere, complexere projecten. 

Centraal hierbij staat steeds de patiënt en zijn familie, want dat wat belangrijk, waardetoevoegend is voor de patiënt en zijn familie, daar willen we op inzetten.

Om blinde vlekken in de organisatie zichtbaar te maken, voortdurend uitgedaagd te worden om weer net een beetje verder te gaan - maar ook te meten waar we staan ten opzichte van het uiteindelijke doel van die innovatieve, kwaliteitsvolle en veilige zorg voor elke patiënt, werken we samen met accreditatie- en erkenningsinstellingen zoals Magnet.

Feedback of meer info?

Heb je klachten, suggesties of complimenten over de kwaliteit? Wil je een (medisch) incident melden? Contacteer de ombudsdienst.

Wil je meer info over het kwaliteitsbeleid in het UZA? Stuur een mailtje naar kwaliteit [at] uza [dot] be of bel naar +32 (0)3 821 20 62. Onze collega's van Kwaliteit en Lean helpen je graag verder.

Laatst aangepast: 11 juli 2023
Auteur(s):