Coronavirus COVID-19

Informatie voor UZA-patiënten en bezoekers | Reserveer hier een afspraak voor een PCR-test
Meer details Meer details

Veelgestelde vragen (FAQ) over UZA@home

Veelgestelde vragen (FAQ) over UZA@home

Lees hier veelgestelde vragen terug over het gebruik van UZA@ home.

Hoe meld ik me aan op UZA@ home?

Om je een eerste keer aan te melden op UZA@ home, ontvang je vooraf een sms van het UZA.

  1. Klik hier om een account aan te maken.
  2. Kies 'Aanmelden met eHealth'.
  3. Meld je aan met een digitale sleutel (bv. eID-kaartlezer of itsme®-app). Daarmee heb je de garantie dat je gegevens maximaal beschermd zijn.
  4. Je bent nu aangemeld op UZA@ home.
 

Hoe meld ik mijn kind (< 18 jaar) aan op UZA@ home?

Om je kind een eerste keer aan te melden op UZA@ home, ontvang je vooraf een sms van het UZA.

  1. Klik hier om een account aan te maken.
  2. Kies 'Aanmelden met eHealth'.
  3. Meld je aan met de digitale sleutel van je kind, de KidsID, en een kaartlezer.
  4. Je bent nu aangemeld op het UZA@ home account van je kind.

Nieuwe optie: 

  1. Klik hier om een account aan te maken.
  2. Kies 'Aanmelden met eHealth'.
  3. Als ouder of voogd van een minderjarig kind kan je ook met je eigen eID of Itsme®-app aanmelden op het profiel van je kind/mandaatgever. Hierbij volg je de procedure alsof je voor jezelf inlogt.
  4. Geef in de keuzemenu aan dat je inlogt voor je minderjarig kind.
  5. Je bent nu aangemeld op het UZA@ home account van je kind.

Ik ondervind problemen om me aan te melden met een digitale sleutel (eHealth).

  • Patiënten tussen 0 en 5 jaar kunnen zich voorlopig nog niet digitaal aanmelden in UZA@ home. Zij kunnen zich voor hun afspraak samen met hun begeleider aanmelden aan de kiosken in de inkomhal van het UZA.
  • Patiënten tussen 6 en 11 jaar kunnen zich aanmelden met hun kids-ID of andere sleutel (excl. Itsme®-app).
  • Patiënten tussen 12 en 17 jaar kunnen zich aanmelden met hun eID of andere sleutel (excl. Itsme®-app).
  • Buitenlandse patiënten (zonder Belgisch rijksregisternummer) kunnen niet digitaal aanmelden in UZA@ home via eHealth, maar moeten ter plekke in het UZA een informed consent (IC) ondertekenen om digitaal toegang te krijgen met een boxcode. Vraag meer info op het medisch sercetariaat van de dienst. 
Ondervind je problemen om aan te melden met een digitale sleutel, lees veelgestelde vragen over aanmelden met een digitale sleutel na of neem contact op met de helpdesk van eHealth via support [at] ehealth [dot] fgov [dot] be of +32 (0)2 788 51 55 (ma-vr: 7 - 20 uur).

Hoe meld ik me aan met Itsme®?

Ik ben de pincode van mijn eID verloren.

De pincode van je eID verloren? Raadpleeg de info op www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/aanvraag-pincode/.

Ik heb een tele- of videoconsultatie via UZA@ home.

Vindt jouw raadpleging niet in het ziekenhuis plaats, maar via een teleconsultatie, dan kan je via UZA@ home inbellen.

1. Als je teleconsultatie ingepland wordt, ontvang je een sms met afspraakdetails. Lees hier hoe je je aanmeldt op UZA@ home.
2. 15 minuten voor je afspraak ontvang je een sms om je teleconsultatie te openen via UZA@ home.
3. Klik in UZA@ home op ‘Open gesprek’ om in te bellen. 

 

4. Klik op ‘Click to Start Video Chat’ om je camera op je smartphone, tablet of computer aan te zetten.  
5. Wacht tot je zorgverlener deelneemt aan het gesprek.
6. Is het gesprek gedaan? Klik op ‘Gesprek Verlaten’.

Helpdesk UZA@ home

Neem voor technische bijstand contact op met het UZA@ home support team via support [dot] uzaathome [at] uza [dot] be. Ons support team is beschikbaar op weekdagen van 9:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 17:00 uur. 

Laatst aangepast: 10 oktober 2022
Auteur(s):