Veelgestelde vragen (FAQ) en handleidingen over UZA@ home

Veelgestelde vragen (FAQ) en handleidingen over UZA@ home

Lees hier veelgestelde vragen terug over het gebruik van UZA@ home.

Aanmelden op UZA@ home

Hoe meld ik me aan op UZA@ home?

Om je een eerste keer aan te melden op UZA@ home, ontvang je vooraf een sms van het UZA.

  1. Klik hier om een account aan te maken.
  2. Kies 'Aanmelden met eHealth'.
  3. Meld je aan met een digitale sleutel (bv. eID-kaartlezer of itsme®-app). Daarmee heb je de garantie dat je gegevens maximaal beschermd zijn.
  4. Je bent nu aangemeld op UZA@ home.
 

Hoe meld ik mijn kind (< 18 jaar) aan op UZA@ home?

Om je kind een eerste keer aan te melden op UZA@ home, ontvang je vooraf een sms van het UZA.

  1. Klik hier om een account aan te maken.
  2. Kies 'Aanmelden met eHealth'.
  3. Meld je aan met de digitale sleutel van je kind, de KidsID, en een kaartlezer.
  4. Je bent nu aangemeld op het UZA@ home account van je kind.

Andere optie: 

  1. Klik hier om een account aan te maken.
  2. Kies 'Aanmelden met eHealth'.
  3. Als ouder of voogd van een minderjarig kind kan je ook met je eigen eID of Itsme®-app aanmelden op het profiel van je kind. Hierbij volg je de procedure alsof je voor jezelf inlogt.
  4. Geef in de keuzemenu aan dat je inlogt voor je minderjarig kind.
  5. Je bent nu aangemeld op het UZA@ home account van je kind.
 

Ik ondervind problemen om me aan te melden met een digitale sleutel (eHealth).

  • Patiënten tussen 0 en 5 jaar kunnen zich voorlopig nog niet digitaal aanmelden in UZA@ home. Zij kunnen zich voor hun afspraak samen met hun begeleider aanmelden aan de kiosken in de inkomhal van het UZA.
  • Patiënten tussen 6 en 11 jaar kunnen zich aanmelden met hun kids-ID of andere sleutel (excl. Itsme®-app).
  • Patiënten tussen 12 en 17 jaar kunnen zich aanmelden met hun eID of andere sleutel (excl. Itsme®-app).
  • Buitenlandse patiënten (zonder Belgisch rijksregisternummer) kunnen niet digitaal aanmelden in UZA@ home via eHealth, maar moeten ter plekke in het UZA een informed consent (IC) ondertekenen om digitaal toegang te krijgen met een boxcode. Vraag meer info op het medisch sercetariaat van de dienst. 
Ondervind je problemen om aan te melden met een digitale sleutel, lees veelgestelde vragen over aanmelden met een digitale sleutel na of neem contact op met de helpdesk van eHealth via support [at] ehealth [dot] fgov [dot] be of +32 (0)2 788 51 55 (ma-vr: 7 - 20 uur).

Hoe meld ik me aan met Itsme®?

Op mijn Samsung-toestel kan ik itsme niet gebruiken om sterk beveiligde documenten te openen.

Ik ben de pincode van mijn eID verloren.

De pincode van je eID verloren? Raadpleeg de info op www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/aanvraag-pincode/.

Afspraakmeldingen

Ik ontvang geen afspraakherinneringen meer

Als je binnenkort een raadpleging hebt in het UZA, ontvang je twee dagen vooraf een herinnering per sms. Wie de UZA@ home app gedownload heeft, ontvangt in plaats van deze sms een notificatie van UZA@ home ter herinnering van zijn/haar afspraak. Tenminste als je toestaat dat de UZA@ home app je notificaties stuurt. Wie de notificaties niet toestaat, ontvangt nog wel steeds een sms.

Hoe laat ik notificaties van de UZA@ home app toe?

Bij het eerste gebruik van de app zal UZA@ home automatisch vragen of je meldingen wil ontvangen. Klik hier dan op ‘Ja’.

Toch per ongeluk ‘Nee’ aangeklikt? Ga dan naar je instellingen om de toegang toch aan te zetten.

Ik heb notificaties toegestaan voor UZA@ home, maar ontvang geen notificaties of sms

Kijk zeker goed na bij de instellingen op je telefoon dat je voor UZA@ home meldingen toestaat.

Zie hieronder voor IOS en Android:

        

  

Een tele- of videoconsultatie via UZA@ home

Hoe start ik een tele- of videoconsultatie via UZA@ home?

Vindt jouw raadpleging niet in het ziekenhuis plaats, maar via een teleconsultatie, dan kan je via UZA@ home inbellen.

1. Als je teleconsultatie ingepland wordt, ontvang je een sms met afspraakdetails. Lees hier hoe je je aanmeldt op UZA@ home.
2. 15 minuten voor je afspraak ontvang je een sms om je teleconsultatie te openen via UZA@ home.
3. Klik in UZA@ home op ‘Open gesprek’ om in te bellen. 

 

4. Klik op ‘Click to Start Video Chat’ om je camera op je smartphone, tablet of computer aan te zetten.  
5. Wacht tot je zorgverlener deelneemt aan het gesprek.
6. Is het gesprek gedaan? Klik op ‘Gesprek Verlaten’.

Maaltijdkeuze bij je opname

Hoe geef ik mijn maaltijdkeuze door bij mijn opname?

  1. Op de homepage van UZA@ home klik je onder de tab 'Diensten' op ‘Mijn maaltijdkeuze’.
  2. Selecteer een dag en een maaltijdmoment. Klik op een blauw icoon bij ontbijt, middag of avond. Je kan steeds voor vijf dagen vooruit kiezen. (Grijs: je kan geen keuze meer maken. De tijd hiervoor is verstreken; Blauw: voorgestelde maaltijd, maar je hebt zelf nog geen keuze gemaakt; Groen: je hebt zelf je keuze correct ingevoerd.)
  3. Scrol naar beneden om het voorgestelde menu te lezen. Ben je akkoord met het voorstel, dan klik je onderaan op de blauwe balk ‘Menu van de dag bestellen’.
  4. Wil je het menu aanpassen, dan klik je rechtsboven op ‘Stel je menu samen’. Maak een keuze uit de verschillende assortimenten. Vervolgens klik je op ‘Bekijk en bevestig je menu’. Ben je akkoord met je eigen samengestelde menu, dan klik je op ‘Menu bestellen’. Wil je toch nog een wijziging doen, dan klik je op ‘Menu aanpassen’.
  5. Vergeet niet om steeds te bevestigen. 
Als je een dieet volgt, zijn de gerechten aangepast aan je dieet. Verandert je dieet, dan gaan je eerdere keuzes verloren en dien je je nieuwe keuzes in te voeren.

Helpdesk UZA@ home

Neem voor technische bijstand contact op met het UZA@ home support team via support [dot] uzaathome [at] uza [dot] be. Ons support team is beschikbaar op weekdagen van 9:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 17:00 uur. 

Laatst aangepast: 05 december 2023
Auteur(s):