De meeste artsen en medische diensten in het UZA werken voor het beveiligd elektronisch versturen van verslagen met de eHealthBox.
Het UZA stuurt ook berichten via de eHealthBox die betrekking hebben op opname, ontslag, contacten op de spoedafdeling en overlijden van patiënten, enkel indien de patiënt een verwijzer heeft opgegeven voor het laatste contact.
De eHealthBox is een postbus die gratis ter beschikking wordt gesteld door het eHealth-platform, een initiatief van de federale overheid. Dit maakt het mogelijk dat de verschillende zorgactoren op een beveiligde en geëncrypteerde manier met elkaar kunnen communiceren.
Voor u gegevens van uw eHealthBox kan raadplegen moet u over de nodige eHealth certificaten beschikken, indien u deze nog niet heeft, kunt u deze aanvragen via deze link.
Indien u enkel nog elektronisch verslagen/berichten wenst te ontvangen, en niet meer op papier, kan u dit melden via e-communicatie [at] uza [dot] be. Indien u daarnaast ook nog een versie op papier wil ontvangen gelieve dit dan expliciet te vermelden, anders krijgt u enkel nog een elektronisch verslag. Hou er wel rekening mee dat bepaalde afdelingen binnen het UZA nog steeds papieren verslagen kunnen blijven versturen.
Voor alle opmerkingen omtrent elektronische communicatie, stuur een e-mail (e-communicatie [at] uza [dot] be).
Vermeld daarin uw:
Neem gerust contact op met de dienst patiëntenadministratie op tel: +32 3 821 30 95.
Meer informatie over de eHealthBox kan u vinden via deze link.