Resultaten online tevredenheidsenquête (BING)
Als patiënt ontvang je – als je e-mailadres bij ons gekend is - na je consultatie of opname een uitnodiging via mail om een online vragenlijst in te vullen. De resultaten van deze enquête vind je hieronder en worden ieder kwartaal geüpdatet.
De onderstaande resultaten gaan over Q1 - 2023.
Resultaten tevredenheidsenquête ambulant
- 56% van de patiënten geeft aan heel tevreden te zijn over hun ervaring in het UZA. 37% is tevreden en 7% geeft aan ontevreden te zijn.
- 66% zou het UZA zeker aanbevelen, 30% zou het UZA waarschijnlijk aanbevelen en 5% zou het UZA niet aanbevelen.
- Onze sterktes volgens patiënten:
- respectvolle verpleegkundigen en artsen
- zorgverleners luisteren goed
- artsen geven begrijpelijke uitleg
- weg naar raadpleging vlot te vinden
- artsen en verpleegkundigen zorgen voor comfortabel gevoel
- patiënt voelt zich in veilige handen - Onze werkpunten volgens patiënten:
- voorstelling zorgverleners en artsen met naam en functie
- meer info over pijn(verlichting)
- meer betrokkenheid bij onderzoek/behandeling/verzorging
- aanmeldproces
- wachtruimte en communicatie bij lange wachttijden
Resultaten tevredenheidsenquête opname
- 56% van de patiënten geeft aan heel tevreden te zijn over hun ervaring in het UZA. 38% is tevreden en 7% geeft aan ontevreden te zijn.
- 68% zou het UZA zeker aanbevelen, 27% zou het UZA waarschijnlijk aanbevelen en 5% zou het UZA niet aanbevelen.
- Onze sterktes volgens patiënten:
- verstaanbare zorgverleners en artsen
- patiëntenidentificatie
- vriendelijke en beleefde zorgverleners/artsen
- respect voor privacy
- artsen en verpleegkundigen zorgen voor comfortabel gevoel
- patiënt voelt zich in veilige handen - Onze werkpunten volgens patiënten:
- vooraf info over opnamekosten
- ontslagproces
- voorstelling zorgverleners en artsen met naam en functie
- maaltijden
- meer betrokkenheid bij onderzoek/behandeling/verzorging
- meer info over voorbereiding op opname
- meer info over aandoeningen, behandeling, gevolgen...
- nachtrust