De factuur in uw brievenbus
Ongeveer 2 maanden na uw raadpleging of onderzoek ontvangt u de factuur in uw brievenbus. De betaling van uw factuur dient te gebeuren binnen 30 dagen na ontvangst. Heeft u vragen of heeft u betalingsproblemen? Contacteer dan de dienst debiteurenadministratie op het nummer +32 (0)3 821 31 28 (op werkdagen van 9 tot 12 uur).
Financiële regeling
Als u lid bent van een Belgische mutualiteit wordt een gewone raadpleging, een behandeling bij de kinesist of een preventieve tandverzorging volledig aan u gefactureerd (en dus niet rechtstreeks aan uw ziekenfonds zoals normaal met de derdebetalersregeling het geval is bij hospitalisatie). U ontvangt samen met uw factuur een ‘getuigschrift voor verstrekte hulp – Model D’ (groen attest). Met dit attest kunt u bij uw ziekenfonds de wettelijke tegemoetkoming bekomen zodat u alleen het remgeld betaalt.
- Wat als u geen lid bent van een Belgische mutualiteit?
- Wat bij een arbeidsongeval of als u bij het OCMW bent aangesloten?
Opgelet. Niet- geannuleerde afspraken voor raadplegingen kunnen worden aangerekend aan 20 euro. Niet nagekomen afspraken voor daghospitalisaties en slaaplabo’s kunnen worden aangerekend aan 50 euro.
Conventionering
Conventionering: alle artsen in het UZA zijn geconventioneerd voor de prestaties die vallen binnen de RIZIV-nomenclatuur.De nomenclatuur van de geneeskundige verstrekkingen is een gecodeerde lijst met de geneeskundige verstrekkingen die de ziekteverzekering (verzekering voor geneeskundige verzorging) geheel of gedeeltelijk vergoedt.
Hebt u een klacht in verband met uw factuur?
Stuur uw klacht uiterlijk 8 dagen na ontvangst (schriftelijk of via e-mail met vermelding van factuurnummer en omschrijving van de klacht) naar de debiteurenadministratie:
UZADebiteurenadministratie
Wilrijkstraat 10
2650 Edegem
Telefoon: +32 (0)3 821 31 28 (op werkdagen van 9 tot 12 uur).
E-mail: facturen [at] uza [dot] be