Als u een hospitalisatieverzekering heeft, verwittigt u voor uw opname het best uw verzekeringsinstelling. Het UZA heeft een regeling met de verzekeringen die werken via Assurcard, Medi-Assistance en Medi-Card (DKV Belgium). Daardoor kan uw factuur, onder bepaalde voorwaarden, rechtstreeks met uw verzekering worden geregeld (de zogenaamde ‘derdebetalersregeling’).
U kunt uw aangifte van opname vooraf thuis doen via internet of telefoon, maar u kunt dat ook doen via de Assurcard-kiosk vlakbij de wachtzaal voor de inschrijvingen. Vermeld de aangifte in elk geval als u zich inschrijft. We kunnen dan ook meteen nakijken of de verzekering uw opname al dan niet terugbetaalt.
Aangesloten verzekeringen:
Voor uw opname neemt u contact met het servicecenter van Medi-Assistance. Bij akkoord zal Medi-Assistance een bevestigingsbrief sturen aan u en aan het ziekenhuis zodat het derdebetalersysteem kan toegepast worden
Aangesloten verzekeringen:
Via uw Medi-Card zal het ziekenhuis bij uw inschrijving online toestemming vragen aan DKV voor het derdebetalersysteem. U ontvangt dan een formulier dat u door uw behandelende arts laat invullen en dan binnen 5 dagen aan DKV bezorgt.
Neem voor uw opname telefonisch contact op met Van Breda. (risk & benefits). Bij akkoord zal Van Breda. een bevestigingsmail sturen aan het ziekenhuis.
Als u via de dienst spoedgevallen binnen komt voor een dringende opname, neemt u het best zo snel mogelijk contact op met uw verzekering en met de onthaalbalie in het ziekenhuis.